Sunday 8 December 2013

SHAKLEE :: MERAWAT BUASIR?? ::

Assalammualaikum semua pembaca..Kali ni saya nak berbicara mengenai buasir pulak..

Sapa yang kena buasir ni mesti tau kan betapa seksa nya kena buasir ni, tiap kali nak membuang ja konpem rasa takut kan.. Saya memang xdak masalah buasir, alhamdulillah..

Baiklah jom kita kenal jenis-jenis Buasir

** Buasir Dalaman
Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.


** Buasir Luaran
Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya.


Simptom-simptom penyakit buasir ialah :-
a) Rasa sakit yang berdenyut-denyut. Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.·
b) Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur. Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
c) Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur.Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.

Memandangkan shaklee ada penawar untuk merawatnya, jadi apa kata cuba rawat dulu, elakkan pembedahan ya semua..ngeri ja dengaq bunyi pembedahan.. :(





Jom, kita ubah cara hidup dan cegah buasir dengan set buasir shaklee. Inshaa Allah moga Allah sembuhkan.. 

Set buasir shaklee terdiri daripada :-





★Omega guard - baik untuk sendi dan otot. Omega bantu utk kecutkan otot yg membengkak akibat tekanan otot dubur ketika membuang air besar.

★Ostematrix - bantu kurangkn sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan ketika alami luka di bhgian dubur

★Zinc complex- pengambilan zinc com
plex adalah amat di sarankan kpd pesakit buasir yg alami najis berdarah ketika membuang air besar. Zinc complex dpt membantu menyembuhkan luka di bahagian dubur dgn lebih cpt.



oklah, untuk sebarang pengoderan dan pertanyaan pasal produk, tanya saya ya..saya sedia membantu.. :)



Jom dapatkan Vitamin Shaklee dgn HOTT PRICEE dari saya!
Boleh bandingkan harga saya!
sms/ call : 0195638410 - wani
[id : 1017747]


No comments:

Post a Comment