Friday 6 December 2013

SHAKLEE :: OMEGA DAN KURUS ::


Pin pin.... Assalammualaikum semuaa...waahhh bestnya harini..sebab apa best??sebab hari ni kan hari jumaat, hari cuti2 sedunia ku..hihihihi..hari ni lah nak lepak puas2 pon disamping belek henpon kalau2 ada msg dr kasteme..best tak keja mcmni?? mesti la best kan..kih kih kih... :P

Hurm...harini ku bercadang untuk bercerita pasal Omega lagi.. Yerlah dah nama pon promo omega bulan ni, jd kena terang habis2lah pasal omega..hihihihi...





Oklah macammana Omega Guard berfungsi dalam proses pengurusan berat badan??
Jom Kita tengok jom..

Lemak jahat yang telah dengan sengaja nya kita kumpul di dalam badan kita memerlukan lemak baik untuk mengurai serta membakarnya. Pengambilan lemak baik yang dimaksudkan bukanlah daripada sumber seperti mayonis, minyak masak atau lemak haiwan tetapi daripada sumber pemakanan yang sihat seperti ikan salmon, sardin, serta kacang walnut. Salah satu lemak baik yang bermanafaat untuk tubuh kita adalah Omega-3 Fatty Acids.

Omega-3 Fatty Acids mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk leptin yang merupakan hormon penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar. SEMAKIN RENDAH PARAS LEPTIN, SEMAKIN CEPAT KITA BERASA LAPAR.

Menurut satu kajian di University of Navarra of Pamplona Spain, Omega-3 Fatty Acids secara langsungnya dapat mengurangkan selera makan hasil kesannya terhadap tahap kelaparan seorang manusia. Ianya berkait rapat dengan peningkatan paras leptin di dalam badan.

Pon Pon... Mengantuk dak bla kena baca fakta macamni?hahaaha...

Jangan mengantuk sangatla na..Jom sambung sikit lagi..hihihihi...

Menurut satu lagi kajian yang diterbitkan dalam 'Appetite' pada tahun 2008, dengan mengambil diet yang tinggi Omega-3 Fatty Acids menunjukkan yang mereka kurang berasa lapar semasa dalam proses diet. Seperti yang semua sedia maklum, mengawal rasa lapar adalah salah satu kunci untuk berjaya dalam diet.

Bagaimana dengan lecithin?? ya, lecithin jugak pembakar lemak tetapi kita boleh umpamakan lecithin tu seperti kereta kancil dan omega tu pula seperti kereta bmw, bersesuaianlah dengan harganya..hihihi..Oppp tapi jangan silap tau..ada jugak kasteme yang berjaya turun berat bdn dengan jayanya dengan hanya mengambil lecithin+alfalfa sahaja.. jd bukanla saya nak kondem lecithin di dalam entry omega ni ya..hehehhe... (cover line..hehehhe)..





Oklah, untuk entry kali ni, cukup lah takat ni sahaja..kalau nk order omega dengan harga yang promosi jatuh tergolek-golek ni, sila la mai order segera noh..kalau terlewat, jgn menyesal..hihihi..tata..




Jom dapatkan Vitamin Shaklee dgn HOTT PRICEE dari saya!
Boleh bandingkan harga saya!
sms/ call : 0195638410 - wani
[id : 1017747]

No comments:

Post a Comment