Thursday 9 January 2014

SHAKLEE :: ASMA DAN RAWATAN ::

Assalammualaikum semua..
Alhamdulillah dapat lagi kita berblog petang ni..Buka ja kedai Fotostat milikku pagi ini, kasteme dh menerpa masuk..Alhamdulilah, sesungguhnya rezeki Allah itu luas dan aku sendiri pon tidak pernah berhenti berdoa kepada Allah semoga Allah permurahkan rezeki aku dan suami..

In shaa allah walaupon sibuk dengan kedai, aku akan cuba mengupdate blog usang ku ini jugak lepasni..semoga Allah permudah segalanya..aku hanya mampu merancang.. :)

Baiklah harini aku nak berbicara mengenai penyakit asma/penat/lelah.. 


Apakah Asma/Penat/Lelah??

Asma/Penat/Lelah merupakan suatu penyakit kesukaran bernafas dan boleh berlaku di setiap peringkat umur manusia. 

Secara umumnya, pesakit asma akan akan diberi ubat steroid untuk mengatasi masalah ini. Namun ubat steroid mengandungi bakal menyebabkan kesan sampingan jika diambil selalu. 

Apakah faktor risiko asma bagi kanak-kanak??
  1. Genetik - Bagi kanak-kanak yang mempunyai masalah asma lazimnya akan mewarisi kecenderungan untuk mendapat asma juga dan penyakit itu akan berkembang dengan cepat.
  2. Persekitaran - Bayi yang tinggal dengan ibu atau bapa yang merokok lebih kemungkinan dihinggapi asma berbanding bayi yang tinggal di dalam rumah yang tidak mengandungi asap rokok.  
Adakah Rawatan Untuk Pesakit Asma??
  1. Sehingga kini, tiada ubat yang didapati mampu menyembuhkan penyakit ini namun begitu, ia boleh dikawal dengan ubat-ubatan serta mengurangkan pendedahan kepada faktor-faktor risikonya.
Baiklah, memandangkan saya ni pengedar vitamin shaklee, maka memang saya akan kaitkan masalah kesihatan dengan cara mengubatinya melalui vitamin shaklee lah..

Di Shaklee, ada satu jenis vitamin yang elok serta bagus untuk diambil oleh mereka yang ada asma atau lelah ini iaitu Omega Guard Shaklee..Sebelum ini pon saya memang selalu bercerita mengenai Omega Guard kerana khasiat yang ada di dalam Omega Guard ini adalah sangat2 bagus. Ia adalah pati minyak ikan tulin yang diekstrak dari ikan laut dalam yang bersifat panas. Omega Guard boleh diambil oleh kanak-kanak bermula usia 1 tahun keatas. 

Selain daripada itu, jika anak-anak mengalami batuk-batuk, boleh juga diberi Omega Guard untuk mengeluarkan kahak dengan cepat.. 

Baiklah, rasanya setakat ini sajalah entry saya untuk kali ini..
Inshaaallah esok akan saya kupaskan lagi perkaitan penyakit dan cara merawatinya dengan vitamin shaklee yang lain pula..
Didoakan semoga Allah permudah.. :)

Jom dapatkan Vitamin Shaklee dgn HOTT PRICEE dari saya!
Boleh bandingkan harga saya!
sms/ call : 0195638410 - wani
[id : 1017747]

No comments:

Post a Comment