Thursday 16 January 2014

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Assalammualaikum..syukur dapat bersiaran di dalam entry bertarikh 15 Januari hari ni.. Opsss..dah 16 Januari la..yang daku dok feeling hari2 annivesary lg ni kenapa..hihihihi.. sori semua naa.. ;)

Oklah, hari ni nak berbual bicara pasal vitamin untuk ibu hamil... Semua pasti akan teruja tatkala mendapat tahu diri sudah berbadan dua kan??? Perasaan yang tak tergambar tu, hanya Allah ja yang tahu kan.. Dan perkataan pertama yang terkeluar saat mendapat tahu diri hamil sudah pasti Allah!!Alhamdulillah!!Syukur!!! Hehe..lebih kurang mcmtu lah lakonan yang mampu daku gambarkan kegembiraannya..hehehe..
Apabila sudah tahu diri hamil, dah tentu kita mahu yang terbaik untuk si kecil di dalam kandungan kita kan.. Dengan itu memang daku nak mencadangkan vitamin shaklee yang sesuai untuk diambil oleh ibu-ibu hamil sedunia..hehehe..

  1. Vitalea - Dikenali sebagai multivitamin di dalam Shaklee. Vitalea diformulasikan dengan 28 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh ibu-ibu mengandung. Vitalea mampu menaikan Hb si ibu juga tau.. In Shaa Allah..
  2. B Complex - B Complex mengandungi 8 jenis Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Selain itu di dalam B Complex juga mengandungi asid folik yang mampu mengurangkan risiko ketidaksempurnaan anak.
  3. Ostematrik - Ibu mengandung sangat memerlukan kalsium untuk keperluan diri dan kandungan kerana kandungan akan menyedut kalsium dari si ibu. Ostematrik juga mampu mengelakkan si ibu mengalami masalah kaki cramp, sakit belakang/pinggang, dan sakit gigi. 
  4. Vitamin C - Vitamin C mempunyai nutrien yang mempunyai fungsi yang menyeluruh yang mana mampu menyokong kesihatan tubuh badan manusia.
  5. ESP - ESP mampu membekalkan tenaga sepenuhnya kepada si ibu. Ia juga membantu di dalam proses perkembangan bayi di dalam kandungan. Bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah kencing manis ketika hamil, sangatlah elok untuk diambil untuk mengekalkan paras gula dalam darah normal.

Jom dapatkan Vitamin Shaklee dgn HOTT PRICEE dari saya!
Boleh bandingkan harga saya!
sms/ call : 0195638410 - wani
[id : 1017747]

No comments:

Post a Comment